Skärmklipp 2016-04-13 11.50.39

Marknadsrapport 2018

Nu finns den senaste marknadsrapporten för tillväxt och marknad för naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård i Sverige tillgänglig. Tillväxten för segmentet var under 2018 26%. Ladda ner rapporten HÄR

Marknadsdata - naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård 2017

Under 2018 genomfördes den första undersökningen om storleken på den svenska marknaden för naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård. 

Resultatet av undersökningen finns i grafiken till vänster, samt i pressmeddelande.

Natural Products Global artikel om undersökningen.
Kureras artikel om undersökningen

Deltagande varumärken var bl.a*: 
Adrienne Feller, Annemarie Börlind, Baldini, Biosolis, Björk, Burt's Bees, c/o Gerd, Crazy Rumours, Dr Bronners, Eilas, Ekendahls, Esse Probiotic Skincare, Föllinge, Juice Beauty, Khadi, Kivvi Cosmetics, Kora Organics, Labaratoire du Haut-Segala, Lafe's, Less is More, Ljung Hudvård, Lovea, Lovefresh, M Picaut Swedish Skincare, Malin i Ratan, Maria Åkerberg, Medevi, Meditao, Mille Ulivi, Mossa, My White Secret, Myato, Natural Goods Company, Naturlig Deo, Neal's Yard Remedies, Organic Surge, Provida, Radius, Rahua, Rosenserien, Simply Gentle Organic, Taosis, Tata Harper, Unecare of Sweden, Urtekram, Weleda, Viridi Eco, Wise Naturkosmetik, Woobamboo, Zao makeup
*ett antal varumärken har begärt sekretess

Undersökningen genomförs nästa gång efter årsskiftet 2018/2019. Vill du att ditt varumärke ska delta? Kontakta oss.